نویسنده: روابط عمومي 0 949 تاریخ انتشار : 27 فروردین 1398

قابل توجه بنگاه‌هاي توليدي و تجاري استان گلستان؛

فاز نخست سامانه تاپ آغاز بکار کرد

سامانه ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با محور اقتصاد دانش بنیان آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، با اجرای طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)؛ بخش صنعت، معدن و تجارت از پتانسیل‌های دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی بهره‌مند خواهد شد.

این سامانه در استاندارد کردن محصولات، صادرات و اشتغال جوانان دانش آموخته کمک خواهد کرد تا با همفکری و در اختیار گذاشتن تجربه‌های مدیران و استادان دانشگاه‌ها و همچنین استفاده از توان دانش‌آموخته‌ها صنعت کشور با رشد روبه رو شود.

از جمله مزایای این طرح برای طرف تقاضا (بنگاه‌ها) می‌توان به ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری، افزایش بهره‌وری بنگاه با بهره‌مندی از مشاوره اساتید دانشگاه، توسعه بنگاه‌های دانش‌بنیان از طریق بهره‌مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و رفع نیاز فناورانه در قالب پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی، بکارگیری مشمولان خدمت سربازی با تحصیلات دانشگاهی در بخش R&D بنگاه و رفع نیاز پژوهشی بنگاه‌ها از طریق بکارگیری سربازان تخصصی با کمترین هزینه اشاره کرد.

گفتنی است؛ اثربخشی دوران خدمت سربازی و ارتقاء سطح مهارت و توانمندی ورود به بازار کار فارغ التحصیلان دانشگاهی، اثربخشی دوره‌های پسا دکتری و فرصت مطالعاتی و کاربردی کردن پژوهش‌های دانشگاهی اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، انجام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز پژوهشی بنگاه‌ها و ظرفیت‌سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار از اهداف اصلی این طرح ملی در بخش عرضه است.

بنگاه‌هاي توليدي و تجاري مي‌توانند جهت ثبت‌نام به سامانه http://top.mimt.gov.ir و يا http://www.iranetop.ir مراجعه و نيازهاي خود را اعلام نمايند.