نویسنده: روابط عمومی 0 197 تاریخ انتشار : 31 خرداد 1402

فراخوان ثبت درخواست برای تولید و پخش مستند «نوآوران» از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان

یکی از راهبردهای اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل و خارج کشور است. از این رو صندوق با همکاری رسانه ملی، امکان معرفی دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی را فراهم ساخته است.

یکی از این برنامه‌های تلویزیونی که «نوآوران» نام دارد و از شبکه خبر سیما پخش می‌شود، شامل مستندهای ۵ دقیقه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان است که از سال ۱۳۹۹ تاکنون، بالغ بر ۲۸۰ قسمت از آن تولید و پخش شده است. (آرشیو کامل برنامه نوآوران از طریق این لینک https://b2n.ir/noavaran.arshiv قابل مشاهده است)

شرکت‌های دانش‌بنیانی که علاقمند هستند این مستند از کسب‌وکار آن‌ها نیز تهیه و از شبکه خبر سیما پخش شود، لطفاً به نکات زیر دقت فرمایند:

    ثبت درخواست برای تولید مستند نوآوران برای همه شرکت‌های دانش‌بنیان، اعم از نوع 1 تا 3، و یا شرکت‌های مستقر در تهران و شهرستان‌ها، یا شرکت‌های ارائه‌کننده محصولات و خدمات، ممکن است و از این حیث هیچ محدودیتی وجود ندارد.

    قبل از ثبت درخواست، حتماً دو تا سه نمونه از مستندهای تهیه‌شده را با دقت از این لینک ببینید. https://www.inif.ir/video-innovators

    برنامه تلویزیونی نوآوران، کاملاً «مستند» است و ماهیت «رپرتاژ آگهی» ندارد. لذا همان‌طور که در نمونه‌های تولید و پخش‌شده پیداست، امکان اشاره مستقیم به نام تجاری محصول یا شرکت وجود ندارد. اما در این مستند از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فرایند تولید آن‌ها فیلم‌برداری انجام می‌شود.

    مانند سایر خدمات توانمندسازی، صندوق تا 90 درصد هزینه‌های تولید این برنامه‌های مستند 5 دقیقه‌ای را به طور بلاعوض می‌پردازد و شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی می‌بایست پس از ثبت درخواست خود در سامانه غزال و تایید آن از سوی صندوق، 10 درصد باقیمانده هزینه تولید را به کارگزار پرداخت کنند.

    در سال 1401، هزینه تولید و پخش این مستندهای 5 دقیقه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در تهران و شهرستان‌ها به دلیل بعد مسافت متفاوت و به ترتیب حدود 14 و 17 میلیون تومان است که شرکت دانش‌بنیان متقاضی باید 10 درصد آن را بپردازد.

    پس از ثبت درخواست شرکت دانش‌بنیان در سامانه غزال و تایید آن از سوی کارشناس صندوق، عوامل تولید این مستند با تجهیزات کامل در کارگاه، کارخانه یا دفتر شرکت‌ دانش‌بنیان حضور پیدا می‌کنند و با هماهنگی مدیرعامل، مستند ویدئویی کوتاهی از شرکت و محصولات و خدمات آن تهیه می‌کنند. تدوین و پیگیری پخش مستند از شبکه خبر سیما برعهده صندوق و کارگزار است.

    برای کسب اطلاع بیشتر با شماره  09358412720 و یا شماره 02122419434 تماس حاصل فرمائید.