نویسنده: روابط عمومی 0 158 تاریخ انتشار : 08 بهمن 1401

فراخوان طرح‌های فناورانه در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی اعلام کرده است که از طرح‌های فناورانه و نوآورانه‌ای که بتواند به تحول صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کمک کند، حمایت خواهد کرد.

طرح‌هایی که در رفع نیازهای گلوگاهی صنایع کشور موثر باشند»، «بومی‌سازی شده باشند و بتوانند وابستگی به بازارهای خارجی را کاهش دهند»، «قابلیت رقابت‌پذیری صادراتی داشته باشند»، «به ارتقاء اشتغال‌زایی کمک کنند» و «سرمایه‌گذار یا بهره‌بردار مناسب داشته باشند» در اولویت حمایت قرار دارند.

«تحول رقومی (دیجیتال) در صنعت نفت»، «احیای چاه‌های‌ غیرفعال و کم‌بازده»، «گسترش فعالیت‌های اکتشافی در حوزه نفت و گاز»، «مشعل‌سوزی (فلرینگ) و بازیابی گازهای مشعل»، «ساخت بار اول محصولات راهبردی»، «افزایش ضریب پیچیدگی پالایشگاه‌های کشور»، «تولید گاز مایع (LNG) و انرژی هیدروژنی» و «جلوگیری از هدررفت اجزای ارزشمند گاز طبیعی» و «صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی» محورهای اصلی در نظر گرفته شده برای این حمایت‌ها هستند.

نحوه حمایت‌ها از طرح‌های موردپذیرش پس از داوری و ارزیابی، در قالب تسهیلات بانکی با امکان ارائه یارانه تسهیلات مشروط بر موفقیت طرح خواهد بود. طرح‌ها بر اساس زمان دریافت، در اولویت بررسی و تخصیص تسهیلات قرار می‌گیرند.

علاقه‌مندان به ارسال طرح، بایستی کاربرگ پیشنهاد طرح و فرم امکان‌سنجی را از قسمت پایین صفحه(ذیل خبر) دانلود نموده و پس از تکمیل و درج امضای الکترونیک (الزامی)، صرفاً به آدرس ایمیل energy.water.projects@isti.ir ارسال نمایند.

1
فرم امکان سینجی
2
کاربرگ پیشنهاد طرح