نویسنده: روابط عمومی 0 241 تاریخ انتشار : 18 خرداد 1401

رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

فعالیت در حوزه‌های IT و ICT بهترین مدل توسعه برای گلستان است// نیازهای فناورانه دستگاه‌ها به استارتاپ‌های استان واگذار شود

دکتر غفاری گفت: گلستان بهترین ظرفیت را برای پرداختن به موضوعات IT و ICT دارد و بهترین مدل توسعه استان نیز همین حوزه است؛ برای همین باید بستر را برای فعالیت شرکت‌های فعال در این زمینه آماده کنیم و زیرساخت‌های لازم را شکل دهیم.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در جلسه بررسی مسائل زیرساختی مخابراتی استارتاپ‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان که در محل مخابرات منطقه گلستان برگزار شد، بیان داشت: سال‌هاست که در کشورهای توسعه‌یافته به صورت مهندسی شده‌ای نیروی انسانی تربیت می‌کنند. در مقابل اگر نتوانیم برای کار و اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل و نخبه زمینه‌سازی کنیم، نمی‌توانیم آنان را نگه داریم. باید بپذیریم اگر برنامه‌ای در این بخش نداشته باشیم نمی‌توان نیروی انسانی را با سفارش، خواهش و توصیه نگه داشت‌.

دکتر غفاری با بیان اینکه جلسات و اقدامات ما باید منجر به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شود، گفت: اقداماتی که برای این شرکت‌ها خروجی نداشته باشد، انجام آن هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و لازم است یکسری کارهای اساسی و زیرساختی در استان انجام شود که فعالان این حوزه تغییر را نسبت به قبل احساس کنند..

وی با تاکید بر تدوین و اجرای یک برنامه عملیاتی و طرح مشخص برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها گفت: باید فیبر نوری را برای استفاده شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت کنیم. برخی زیرساخت‌ها در کارخانه نوآوری مانند خطوط تلفن و ... باید خیلی سریع حل شود و در فازهای بعدی نیز نیازهای فناورانه‌ای که مخابرات احصاء خواهد کرد به استارتاپ‌های استان واگذار خواهد شد.

دکتر شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان نیز با اشاره به نقش مخابرات در رشد و توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری، مخابرات استان بنا دارد در تحقق شعار سال‌جاری گام برداشته و در ابتدا برای رفع نیازهای ارتباطی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام خواهد شد.

وی رونق حوزه دانش‌بنیان را هدف از این همکاری و حمایت دانست و افزود: تامین زیرساخت‌های ارتباطی و تسهیل بخشیدن به روند فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش مشارکت در اجرای طرح‌های فناورانه و نو از جمله همکاری‌هایی است که مخابرات منطقه گلستان آمادگی اجرا و انجام آنها را دارد.

دکتر شهمرادی بر استفاده از ایده‌های کاربردی و خلاقانه شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش رضایت‌مندی مشتریان تاکید کرد و گفت: از پیشنهادات مفید و موثر و محصولات تولیدی در این زمینه استقبال می‌شود و امیدواریم با تداوم همکاری‌ها بتوانیم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را مشاهده نماییم.

مهندس احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز با اشاره به آمادگی این سازمان در راستای تامین درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از مصوّبات صورت گرفته در این زمینه خبر داد و گفت: اراده جمعی بر حمایت همه‌جانبه است و امیدواریم با فعالیت و تلاش بیش از پیش رشد و توسعه استان را شاهد باشیم.

مهندس احمدی همچین گفت: در حال حاضر  ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ آماده و واحدهای فناور حوزه آی‌تی می‌توانند با مراجعه به این اداره کل از چگونگی دریافت آن مطلع شوند.