نویسنده: روابط عمومی 0 1055 تاریخ انتشار : 31 شهریور 1399

به همت فناوران پارك علم و فناوري گلستان؛

نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور افتتاح شد

نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور با هدف نمایش زیبایی‌های زندگی، آداب‌ و ‌رسوم و سبک زندگی روستاییان و با محوریت فرهنگ روستا توسط شركت «سامان فيلم گلستان» عضو مركز رشد جامع پارك علم و فناوري گلستان افتتاح و راه‌اندازي شد.

به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، این شبکه تلویزیونی که قرار است از 23 مهرماه امسال فعالیت رسمی خود را آغاز نماید، در تلاش است با کنار زدن محدودیت‌های زمانی و مکانی و با نگاهی نو، زیبایی‌های زندگی، آداب‌ و ‌رسوم و سبک زندگی روستاییان را در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، اقتصادی و ... به تصویر درآورد.

در اساس‌نامه و راهبرد اساسی این شبکه تلویزیونی، ارائه برنامه‌ها و محتوای جذاب متناسب با دیدگاه روز و با محوریت «فرهنگ روستا»، «آموزش»، «اقتصاد روستا» و «سبک زندگی» و ... تعریف شده است.

گسترش فناوری‌های نوین در عرصه کسب‌وکارهای روستایی و اقتصاد پایدار، نمایش ظرفیت‌هایی اقتصادی، اجتماعی و ... موجود در روستاها، طراحی یک سیستم تلویزیون اینترنتی در نبود یک پلتفرم خاص و مناسب ویدئویی برای روستاها و تجمیع محتواي پراکنده تولید شده با موضوع روستا در فضای مجازی از دیگر اهداف راه‌اندازي این شبکه تلویزیونی به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ این شبکه تلویزیونی در راستای شعار "رونق و جهش تولید" زیر نظر پارک علم و فناوری گلستان و با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیمای جمهوری اسلامی و سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) راه‌اندازی شده است.

شبکه تلویزیونی روستا تی وی که در راستای شعار سال افتتاح شد، سعی دارد تا با نمایش زیبایی‌های زندگی و آداب‌ و ‌رسوم روستاییان و با محوریت «فرهنگ روستا»  به تولید برنامه‌ها و محتوای جذاب بپردازد.