نویسنده: روابط عمومی 0 1120 تاریخ انتشار : 11 بهمن 1399

با معرفی تیم‌های برتر؛

نخستین رویداد مجازی استارتاپی با محوریت "اعتیاد و سلامت اجتماعی" در استان گلستان به پایان رسید

نخستین ماراتن سه روزه استارتاپی با محوریت "اعتیاد و سلامت اجتماعی" پس از سه روز تلاش عصر امروز با معرفی تیم‌های برتر و اهداء جوایز پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، آئین اختتامیه نخستین استارتاپ‌ویکند مجازی با محوریت "اعتیاد و سلامت اجتماعی" در استان گلستان عصر امروز با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در محل سالن رویدادهای پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دکتر مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان ضمن قدردانی از شرکت‌کنندگان، داوران و منتورهای فعال در این رویداد، بیان داشت: در استان گلستان زیست‌بومی در حال شکل‌گیری است که دو بخش سخت‌افزار و نرم‌‌افزار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه سخت‌افزار و زیرساخت با شتاب فزاینده‌ای درحال حرکت رو به جلو هستیم، افزود: به نظر می‌رسد با در اختیار گرفتن ساختمان فرهنگسرای گرگان با 12هزارمترمربع زیربنا، احداث و راه‌اندازی کارخانه نوآوری گنبدکاووس با 1100 مترمربع و همچنین 5 هکتار زمین واگذار شده به ما در این شهر، تا حدود زیادی مشکلات پارک علم و فناوری گلستان در حوزه سخت‌افزار مرتفع خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان، برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی، حضور متخصصان و تاثیرگذاران این اکوسیستم، شتابدهنده‌ها، فریلنسرها و مراکز رشد فعال در استان را نیز لازمه توسعه استان در حوزه نرم‌افزار عنوان کرد.

دکتر غفاری در پایان  با خطاب قراردادن حاضران، بیان داشت: در زیست‌بومی که در استان ما در حال شکل‌گیری است، شما بازیگران و نقش‌‌آفرینان اصلی این اکوسیستم هستید؛ اگر قرار باشد که زیست‌بوم خوبی در حوزه استارتاپی، کارآفرینی و نوآوری داشته باشیم، با تنها یک نفر یا یک تیم امکان‌پذیر نیست؛ لازمه آن این است که همه باهم پای کار باشیم، وقت و انرژی بگذاریم و بیش از گذشته تلاش کنیم تا ظرفیت‌های استان گلستان را در سطح ملی به نمایش بگذاریم.

در این مراسم، همچنین یک کارگاه آموزشی یک ساعته با موضوع "آشنایی با انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و مواد مخدر جدید" با حضور یکی از کارشناسان پلیس مبارزه با مخدر فرماندهی انتظامی استان گلستان برگزار شد.

گفتنی است، در مجموع تعداد 50 نفر به صورت مجازی در این رویداد استارتاپی از سه استان گلستان، فارس و کرمانشاه شرکت کردند و 15 ایده از سوی شرکت‌کنندگان در روز نخست مطرح شد که از این بین، تعداد 8 ایده با رای منتورها، داوران و شرکت‌کنندگان برگزیده و به دور بعد راه یافت.

در نهایت، گروه "باشگاه مهاجر" با ایده آموزش و اشتغال برای بهبودیافتگان ناشی از مصرف موادمخدر، گروه "هلکو" با ایده پلتفرم ارزیابی و ارتقاء سلامت روانی و جلوگیری از اعتیاد کارکنان سازمانها و گروه "پرنیان" با ایده تولید محتوای آموزشی استاندارد و ارائه آن به صورت نظری و کارگاه عملی برای بازیابی توان ذهنی مصرف‌کنندگان مواد، به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به‌دست آوردند.

به تیم اول مبلغ 10 میلیون، تیم دوم 7 میلیون و تیم سوم مبلغ 5 میلیون تومان از طرف پارک علم و فناوری گلستان، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و شورای مبارزه با مواد مخدر استان گلستان اهداء شد.

علاوه‌بر این، پارک علم و فناوری گلستان حمایت‌های ویژه‌ای از قبیل حمایت منتورینگ از تیم‌های برتر، استقرار تیم‌های برتر در مرکز رشد پارک بدون نیاز به داوری اولیه و ارائه خدمات مشاوره‌ای به کلیه شرکت‌کنندگان این رویداد در نظر گرفته است.