نویسنده: روابط عمومی 0 137 تاریخ انتشار : 06 تیر 1402

با هدف بهره‌گیری از محصولات دانش‌بنیان برای بیابان‌زدایی انجام شد؛

نشست رئیس پارک علم و فناوری گلستان با سرپرست شرکت آب‌وفاضلاب استان و دستیار استاندار در مدیریت بهم پیوسته منابع آب

دکتر غفاری رئیس پارک علم و فناوری گلستان در دیدار با مهندس رحیمی سرپرست شرکت آب‌وفاضلاب استان و مهندس حسینی دستیار استاندار در مدیریت بهم پیوسته منابع آب پیرامون موضوع بیابان‌زدایی و ایجاد کمربند سبز با استفاده از محصولات دانش‌بنیان به تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، در این نشست سه جانبه، پیرامون موضوع بیابان‌زدایی و ایجاد کمربند سبز با استفاده از محصولات دانش‌بنیان نظیر درخت صنوبر هیبرید مفید که گونه‌ای سریع‌الرّشد و مقاوم در برابر سرما و شوری است، بحث و تبادل نظر شد.

طراحی و اجرای این گونه هیبرید از صنوبر توسط شرکت دانش‌بنیان «فناوری بذر استرآباد»، از شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری گلستان انجام شده و به نام همین شرکت هم ثبت جهانی شده که می‌تواند تحولی را در بحث زراعت چوب ایجاد کند.

این درخت در مدت یکسال بیش از دو متر رشد می کند و قطر مناسبی می‌گیرد و بر اساس مطالعات انجام شده برای کاربردهای مختلف صنعت چوب قابل استفاده است.

گفتنی است، این گیاه علاوه بر مقاومت در برابر شرایط شوری آب و خاک و گرمای هوا، دارای تنه سیلندریک است که به عنوان صفت مطلوب در تولید اقتصادی چوب شناخته می‌شود.