نویسنده: روابط عمومی 0 180 تاریخ انتشار : 31 تیر 1402

در راستای ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی مرکز نوآوری گالیکش انجام شد؛

نشست مشترک رئیس پارک علم و فناوری گلستان با فرماندار شهرستان گالیکش

فرماندار شهرستان گالیکش به اتفاق معاون عمرانی و مدیر حراست این فرمانداری و مسئول مرکز نوآوری و رشد این شهرستان در نشستی صمیمی با رئیس پارک علم و فناوری گلستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، علی جوان حاذق‌خواه فرماندار شهرستان گالیکش در دیدار با دکتر غفاری رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان ضمن قدردانی از مجموعه پارک علم و فناوری و همه دست اندرکاران درخصوص راه‌اندازی مرکز نوآوری و رشد در گالیکش اظهار داشت: شهرستان گالیکش ظرفیت بالقوه و بسیار خوبی در تمامی زمینه‌ها اعم از صنعت، گردشگری، خدمات،‌ کشاورزی، پزشکی و ... دارد که می‌تواند مرکز نوآوری گالیکش را ترقی داده و جوانان و نخبگان از این ظرفیت استفاده ببرند.

فرماندار گالیکش با تاکید بر تسریع در روند تجهیز مرکز نوآوری و رشد این شهرستان، خاطرنشان ساخت: تخصیص اعتبار مجزا جهت تکمیل و تجهیز این مرکز با هدف ارتقاء کیفیت خدمات‌رسانی به مراجعین و جامعه هدف، ضرورتی است که از رئیس پارک علم و فناوری استان درخواست‌ داریم.

دکتر غفاری رئیس پارک علم و فناوری استان نیز گفت: شهرستان گالیکش جزء ۵ شهرستان استان است که دارای مرکز نوآوری و رشد می‌باشد و شهرستان‌های مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه را نیز پوشش می‌دهد.

دکتر غفاری افزود: اعتبار اولیه برای راه‌اندازی این مرکز ۶۰۰ میلیون تومان بوده و اخیراً جهت تجهیزات نیز مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان واریز شده است که نیازهای اولیه مرکز را فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: در مراکز نوآوری و رشد باید به این مساله توجه داشت که طرح‌های فناورانه‌ای که قابلیت تجاری‌سازی و سودآوری دارند، حمایت شوند و لذا باید نسبت به جذب سرمایه‌گذار قدم برداشت و با سایر شرکت‌ها همراه شد تا بتوانند قرارداد تجاری امضا کنند و درآمد داشته باشند.

عادل خسروی مسئول مرکز نوآوری و رشد گالیکش نیز گفت: در حال حاضر تعداد۶ شرکت فناور در مرکز نوآوری شهرستان مستقر هستند که همه آنها در مرحله پیش‌رشد قرار دارند؛ همچنین تعداد ۴ طرح فناورانه نیز در مرحله داوری قرار دارند.