نویسنده: روابط عمومی 0 120 تاریخ انتشار : 15 آذر 1402

رئيس پارک علم و فناوري گلستان مطرح کرد:

نمايش 219 دستاورد پژوهشي و فناورانه در نمايشگاه هفته پژوهش و فناوري امسال

رئيس پارک علم و فناوري گلستان کيفيت برگزاري بيست‌وچهارمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فن‌بازار استان را نسبت به دوره‌هاي گذشته ارتقاء يافته عنوان کرد و گفت: بيش از 6 هزار نفر در گروه‌هاي سني و اقشار مختلف از نمايشگاه امسال بازديد بعمل آوردند.

به گزارش روابط عمومي پارک علم و فناوري گلستان، دکتر حامد پاک‌نژاد شب گذشته در بخش گفت‌وگوي ويژه خبري ساعت 20 سيماي مرکز گلستان با اشاره به برپايي بيست‌وچهارمين نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش، فناوري و فن‌بازار استان، اظهار داشت: اين دوره از نمايشگاه در فضايي متفاوت و در محل کارخانه نوآوري گرگان برپا شد که مورد استقبال ويژه علاقه‌مندان قرار گرفت.

وي به رونمايي از 13 محصول فناورانه و دانش‌بنيان براي نخستين‌بار در اين نمايشگاه اشاره کرد و گفت: اين محصولات و دستاوردها متعلق به 9 شرکت دانش‌بنيان و فناور استان در حوزه‌هاي سلامت، کشاورزي، فناوري اطلاعات و ... بودند.

وي ادامه داد: تمرکز اين دوره از نمايشگاه بر فناوري‌ها و پژوهش‌هاي کاربردي بود و برهمين اساس 219 دستاورد دانشگاه‌ها، مراکز تحقيقاتي و شرکت‌هاي فناور و دانش‌بنيان به نمايش علاقه‌مندان درآمد؛ علاوه‌بر آن، استارتاپ‌هاي فعال در کارخانه نوآوري گرگان نيز به ارائه خدمات حين برگزاري نمايشگاه مشغول بودند.

رئيس پارک علم و فناوري گلستان با بيان اينکه امسال با تدارک ديدن فضايي جذاب در بخش سرگرمي‌ها و خلاقيت براي گروه سني کودکان و نوجوانان توسط سه شرکت فناور عضو پارک، زمينه حضور بيشتر خانواده‌ها و فرزندانشان را در اين نمايشگاه فراهم کرديم، اظهار داشت: فراهم آوردن شرايط بازديد از موزه تخصصي سنگ و گوهر و فعاليت‌هاي جنبي خلاقانه و دانش‌آموزي آموزشي و رباتيک جزو بخش‌هاي جذاب و هيجان‌انگيز اين دوره از نمايشگاه بود که مورد استقبال ويژه بازديدکنندگان قرارگرفت.

وي با اشاره به برگزاري پنل‌هاي تخصصي و کارگاه‌هاي آموزشي در حاشيه اين نمايشگاه، اظهارداشت: همزمان با برگزاري نمايشگاه، دوره‌ها و کارگاه‌هاي کاربردي براي راه‌اندازي کسب‌وکارها طراحي و اجرا شد که براساس نظرسنجي‌اي که از بازديدکنندگان انجام شد، براي نخستين‌بار شرکت‌کنندگان خواستار تکرار برخي دوره‌ها شدند.

دکتر پاک‌نژاد افزود: علاوه براين، راه‌اندازي غرفه‌اي براي پاسخگويي به سوالات دانش‌بنياني، نحوه اخذ استاندارد، ثبت اختراع و اخذ علامت تجاري و ... نيز از اقدامات خوب در اين دوره از نمايشگاه بود که مورد استقبال علاقه‌مندان و بازديدکنندگان قرار گرفت.

رييس پارک علم و فناوري گلستان در پايان به امضاي دو تفاهم‌نامه همکاري پژوهشي و فناورانه در روز پاياني نمايشگاه اشاره کرد و گفت: نخستين تفاهم‌نامه بين پارک علم و فناوري و اداره کل کميته امداد امام خميني(ره) استان و دومين تفاهم‌نامه في‌مابين اين پارک و شرکت آب‌وفاضلاب استان گلستان منعقد گرديد.