نویسنده: روابط عمومی 0 191 تاریخ انتشار : 31 تیر 1402

افتخاری دیگر برای پارک علم و فناوری گلستان؛

کسب رتبه برتر واحد فناور عضو پارک علم و فناوری گلستان در رویداد ملی فن‌دانه

طرح شرکت "منشور سفیران سبز جهان نما" عضو پارک علم و فناوری گلستان در نخستین رویداد ملی ارائه نیازها و جذب ایده‌های فناورانه صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، نخستین رویداد ملی فن‌دانه با هدف ارائه نیازها و جذب ایده‌های فناورانه صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و فناوران فعال این حوزه در مشهد برگزار شد.

تعداد 77 ایده و طرح فناورانه به دبیرخانه این رویداد ارسال، داوری طرح‌ها انجام و در نهایت تعداد 6 ایده به مرحله پایانی رسید.

از بین 6 طرحی که به مرحله پایانی و ارائه‌های حضوری دعوت شده بودند، طرح شرکت «منشور سفیران سبز جهان نما» به مدیرعاملی دکتر مهرنساء قره‌خانی (عضو مرکز رشد شرق پارک علم و فناوری گلستان) با عنوان "استفاده از سالیکورنیا برای تولید علوفه دام و خوراک طیور"، به عنوان طرح برگزیده در این رویداد انتخاب شد.

گفتنی است، شرکت منشورسفیران سبز جهان نما، اولین و تنها تولیدکننده نمک گیاهی سالیکورنیا در کشور است؛ سالیکورنیا یکی از گیاهان بومی ایران می‌باشد و در دنیا نیز به عنوان یک منبع غذایی جدید و مکمل غذایی قوی با ارزش غذایی بالا شناخته می‌شود که شرکت نامبرده موفق به دستیابی به دانش فنی آن شده و به‌صورت کاملاً ارگانیک اقدام به کشت این گیاه در مزارع ‌می‌نماید.