نویسنده: روابط عمومی 0 1107 تاریخ انتشار : 11 خرداد 1399

مدیرکل سازمان بازرسی استان گلستان:

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال‌جاری، رفع موانع تولید و ورود به حوزه اشتغال جوانان است

مدیرکل سازمان بازرسی گلستان در جمع مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بازرسی در سال‌جاری، رفع موانع تولید و ورود به حوزه اشتغال جوانان است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، صبح امروز نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات پیش روی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان با حضور مدیرکل سازمان بازرسی استان و روسای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان در محل پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد.

در این مراسم حاجی‌مشهدی، مدیرکل سازمان بازرسی استان بیان داشت: سیاست قوه قضائیه که ما یکی دستگاه‌های تابعه آن هستیم این است که در حوزه تولید و رونق تولید اگر موانعی وجود دارد، تا جایی که قانون اجازه دهد با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم بتوانیم آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم.

حاجی مشهدی وظیفه سازمان بازرسی را از نوع حمایتی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال‌جاری، رفع موانع تولید و ورود به حوزه کارآفرینی و تسهیل‌سازی فعالیت استارتاپ‌ها و اشتغال جوانان است.

وی افزود: رسالت ما این است که شرکت‌هایی که دارای پتانسیل‌های فراوانی هستند شناسایی کنیم و بتوانیم دست آنها را بگیریم تا با بالاترین ظرفیت ممکن به تولید و فعالیت بپردازند.

مدیرکل سازمان بازرسی گلستان خاطرنشان ساخت: به کلیه همکاران در سال‌جاری تاکید شده است که در روند پیشرفت و توسعه واحدهای فناور و دانش‌بنیان ورود جدی داشته باشند؛ به گونه‌ای که با در اختیار گذاشتن بودجه لازم، اعتبارات، تسهیلات، امکانات، فضای استقرار و... بتوانند زمینه شکوفایی نبوغ جوانان را فراهم نمایند.

دکتر غفاری، رئیس پارک علم و فناوری گلستان نیز در این نشست بیان داشت: استان گلستان دارای استعدادهای ارزشمند و ظرفیت‌ بسیار بالایی در بخش نیروی انسانی و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان می‌باشد که بسیاری از این شرکت‌ها باعث افتخار استان و در کشور سرآمد هستند.

دکتر غفاری با اشاره به نقش‌آفرینی ممتاز اکوسیستم فناوری استان در مقابله با بیماری کرونا، بیان داشت: اکوسیستم فناوری استان گلستان، یکی از بهترین عملکردها را در مقابله با بیماری کرونا از خود نشان داد و درحالی‌که اغلب استان‌های کشور در تامین مواد ضدعفونی‌کننده دچار مشکل شده بودند، استان گلستان 70 درصد از ظرفیت مواد ضدعفونی تولید شده توسط شرکت‌های خود را به سایر استان‌ها ارسال کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنین یادآور شد: کلیه نهادهای حاضر در استان باید برای تکمیل زنجیره اکوسیستم فناوری در استان تلاش کنند و تا زمانی‌که تفکرات و دیدگاه‌ ما نسبت به این حوزه تغییر نکند، اتفاق چندانی در زیست‌بوم استان نخواهد افتاد.

گفتنی است در این جلسه همچنین مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به بیان مشکلاتی از قبیل مراحل دشوار اداری برای دریافت مجوزهای لازم برای ادامه کار، کمک به تامین وثائق ساده‌تر و دریافت تسهیلات مناسب از بانک‌ها، حمایت از تولید داخل و جلوگیری از خرید کالاهای خارجی توسط دستگاه‌های دولتی، در اختیار قراردادن امکانات زیرساختی دولتی و ... بر اساس موازین قانونی به این شرکت‌ها، کمک به تجاری‌سازی و خرید محصولات این شرکت‌ها توسط دستگاه‌های دولتی و فرهنگ‌سازی مناسب برای استفاده از تولید محصولات فناورانه و دانش‌بنیان داخلی اشاره کردند.